
10 TOP TIPOV, AKO OVLÁDNUŤ FACEBOOK
Aj na vás sa sypú informácie o tom, ako Facebook stráca na popularite a ľudia prechádzajú na iné sociálne siete? Pravdou však je, že Facebook bude ešte dlho „must have“ súčasťou marketingového mixu. Stačí len mať jasno v tom, na koho cielite a komunikáciu na rôznych sociálnych sieťach tomu prispôsobiť.
Nezabúdajte, že Facebook pravidelne mení algoritmy svojho fungovania. Celé svoje jadro sa snaží prispôsobovať aktuálnym podmienkam na trhu. Preto sa pravidelne menia aj pravidlá a odporúčania, ako na ňom efektívne komunikovať svoje značky a produkty.
Takže, Facebook ešte určite nezatracujte! Tu je TOP 10 tipov, ako vyladiť vašu fan page:
Organika „skoro“ neexistuje. Treba platiť.
Či už máte desiatky, stovky alebo tisícky fanúšikov na svojom profile -> organika dnes prakticky pri fan pages nefunguje. Dôležité je zadefinovať si svoju aktívnu cieľovú skupinu. Podľa toho následne nastavíte celú komunikačnú stratégiu a zacielite propagáciu jednotlivých príspevkov. Zabudnite na organiku, treba posty podriadiť správnemu nastaveniu reklamy.
Pravidelnosť nadovšetko
Nastavte si redakčný plán na základe dostupných štatistík. Skroluje vaša cieľovka posty v pracovné dni počas obeda? Alebo v nedeľu podvečer? Naplánujte si deň v týždni a vyhraďte si hodinku-dve na to, aby ste si pripravili príspevky. Nastavte ich zverejnenie v ten najvhodnejší čas a máte zasa na týždeň pokoj. Stále platí – vyhodnocujte, porovnávajte.
Interakcia. Malá šanca na organiku je ale stále šanca!
Keď už máte dobre zacielené na svoje publikum a pravidelne ich zásobujete parádnym obsahom, využite ich na interakciu. Tá vám v rámci FB algoritmov pomôže zvýšiť dosah svojho profilu a jednotlivých príspevkov. Pýtajte sa, vyzývajte k akcii, ku komentovaniu, robte súťaže, ktoré tiež nabádajú k aktivite. Urobte súťaž podmienenú vyplnením dotazníka a vo výsledku máte aj dáta, aj kliknutia.
Jednotný vizuál vás môže odlíšiť
To je harmónia pre dušu, keď veci spolu ladia. A pozorný divák si všimne (aspoň podvedome), že sa vizuálne držíte v jednom peknom grafickom celku. Na Facebooku, Instagrame, LinkedIne… Všade, kde ste, majte jednotný štýl vizuálov, farebnosť, tonalitu. Buď vykajte alebo tykajte. Nech to spolu pekne sedí. S logami a brandingom to zasa nepreháňajte.
Správny wording je najviac
Pri písaní príspevkov využívajte krátke a zrozumiteľné vety, nepoužívajte odborné výrazy. Keď budete tvoriť text na Facebook, myslite na 3 kľúčové veci – menej je niekedy viac, čas vášho fanúšika je najvzácnejší a jeho pozornosť sa ráta na stotiny sekúnd. Hovorí sa, že prvá veta rozhoduje a druhá už odrádza. Takže stavte všetko na prvú.
Responzívny obsah. Aj detaily rozhodujú
Obsah by sa vám mal správne zobrazovať na všetkých zariadeniach – na veľkej obrazovke, notebooku, mobile aj tablete? To už zaiste viete. Čo možno neviete – že na Facebooku sa odporúča uprednostňovať foto orientované na výšku, prípadne štvorcové. Prečo? Lebo najviac ľudí chodí na Facebook na mobile a „dlhšou“ fotkou získate pár stotín sekúnd ich skrolovacej pozornosti navyše.
Video vám môže pomôcť
Video ako formát stále získava na Facebooku najväčšie pomyselné fanfáry. Taktiež stále platí staré známe, že keď nezaujmete hneď, pozornosť si už dodatočne nezískate. Alebo lepší fanúšik v hrsti po troch sekundách ako fanúšik na streche – hocikedy neskôr. Video by malo byť zrozumiteľné aj bez slov/hudby. Ak nie je, použite titulky.
Ľudský element vždy vyhráva
Autentické, milé, uveriteľné… Keď máte foto s ľuďmi, použite foto s ľuďmi. Jednoduché. Určite nedávajte žiadne imagebankové fotky, ak nemusíte. Snažte sa tvoriť obsah vo vnútri firmy. Generické fotky budú mať vždy menšiu interakciu ako autentické a ľudské vizuály.
Štatistiky naše neomylné
Urobiť si jeden prieskum na začiatku a potom s vyloženými nohami čakať na príval fanúšikov a ich interakcií – to určite nie je cesta za úspechom. Musíte priebežne sledovať efektivitu jednotlivých príspevkov, ich dosah, počet komentárov a pribúdajúcich fanúšikov. Analyzovať, rozoberať, porovnávať. Skúmať, čo funguje lepšie, čo horšie – a to horšie vypnúť a nechať tak.
Nech žije agilná komunikácia
Je dobré mať stratégiu, no pripravte sa na to, že v prípade Facebooku polročné dlhodobé plány neplatia. Sledujte aktuálne trendy a novinky, s ktorými FB prichádza, skúšajte nové veci, testujte, učte sa na vlastných chybách, ešte ideálnejšie sa im snažte predísť. Buďte informovaní, lebo tí sú vždy čo? O krok vpred! My tomu hovoríme agilná komunikácia. Tá reaguje rýchlo, prispôsobuje sa a nespí na „vavrínoch“.