
10 TIPOV AKO NA PROFI FIREMNÝ LINKEDIN
LinkedIn je sociálna sieť, ktorú mnoho firiem ešte stále podceňuje. A pritom, LinkedIn komunita je už natoľko rozsiahla, pravidelne komunikujúca a aktívna, že ignorovať túto platformu je tak trochu marketingový hriech. Odporúčaní, ako na skvelý firemný profil na LinkedIn-e, bolo napísaných už niekoľko desiatok. Zhrňme si, čo je aktuálne dnes a ako si môžu pomôcť firmy aj v súčasnej, nie vždy ľahkej, situácii.
Buď expert
Prezentujte sa ako expert v oblasti, v ktorej pracujete – zdieľajte dobré články, ktoré sa zaoberajú problematikou, ktorú rieši váš odbor. Píšte vlastné príspevky, komentáre, zapájajte sa do diskusií, buďte súčasťou komunity. Ak si niekto prečíta váš názor a bude ho považovať za mimoriadne prínosný, otvorí si aj váš profil, stavte sa. Platí tu však ešte jedno pravidlo, že najviac obsahu sa snažte „tvoriť“ priamo na LinkedIne a nesmerujte folllowerov vždy na externý link.
Buď ľudský
Príjemná titulná foto či príspevok s vašimi zamestnancami, ako držia váš produkt/využívajú vašu službu – tento ľudský aspekt ukáže svetu, že sa u vás robí dobre, odráža pozitívnu atmošku na pracovisku a to sa samozrejme bude všetkým páčiť. Fotky vlastných zamestnancov budú vždy komentovanejšie ako generické obrázky alebo fotobankové imidžovky. 😉
Buď otvorený
Na komunikáciu z interného diania v spoločnosti sa viac hodí Instagram, no ak za sebou práve máte fajn firemný teambuilding a zároveň hľadáte nových kolegov, prečo im nezvýšiť záujem zdieľaním atraktívnych záberov? My v Neo sme si napríklad na teambuildingu okrem turistiky a wellnessu prebrali aj feedback od zamestnancov na dianie vo firme, a to je tiež niečo, o čo sa dá na LinkedIn-e podeliť.
Buď trefný
Headline na úvodnej stránke si dobre premyslite a pridajte mu hodnotu – môžete tu odkomunikovať to, na čom vašej firme záleží alebo na čo ste hrdí. Môžete si tu vypísať aj hashtagy, ktoré vás charakterizujú a s ktorými si vás ostatní neskôr budú spájať. Toto nie je miesto pre klasické korporátne texty.
Buď konkrétny
Keď cez LinkedIn ponúkate prácu, zverejňujte čo najviac dostupných informácií o konkrétnej profesii. Zodpoviete tak na množstvo otázok od potenciálnych uchádzačov a minimalizujete riziko, že sa vám ozvú takí kandidáti, ktorých až tak úplne nehľadáte. Mnohé firmy nezverejňujú info o platových podmienkach, čo môže uchádzačov tiež odradiť. Poctivé a informačne obsažné pracovné inzeráty má napríklad firma Eset.
Nebuď škrob / Buď štedrý
Organický rast vášho profilu vďaka dobrému obsahu je jedna vec, no podporiť dobrý obsah platenou propagáciou, to vám môže pomôcť získať požadované leady. LinkedIn ponúka širokú škálu nástrojov na zacielenie vašich reklám na základe polohy, odvetvia či pracovnej pozície. Okrem sponzorovaného obsahu môžete vytvoriť aj zacielenú sponzorovanú správu, ktorá sa dostane priamo do vašej InMail schránky.
Buď aktuálny / Buď in / Buď v kurze
Môžete vtipne reagovať na súčasné spoločenské dianie, môžete hovoriť o vašej spoločenskej zodpovednosti a plánoch na jej plnenie, môžete podporovať dôležité hodnoty a vytvárať priestor na dialóg – napríklad príspevkom, ako v práci triedite odpad alebo že všetci vaši zamestnanci podpísali klimatickú petíciu.
Buď hrdý
Chváľte sa prácou – zdieľajte svoje blogy, svoje Case Studies, prípadové štúdie, ocenenia, víťazstvá tendrov či súťaží… Podeľte sa o to dobré, čo ste dokázali.
Buď smelý / Nebuď hanblivka
Nebojte sa prísť si po radu do vlastných kruhov. Môžete si urobiť mini prieskum, poradiť sa o niečom, čo aktuálne riešite, spýtať sa na skúsenosti iných.
Buď inšpiratívny a nechaj sa inšpirovať
Inšpirujte sa najlepšími – venujte pár minút tomu, že začnete sledovať všetky značky a firmy, ktoých prácu uznávate, ktorí sú vaším vzorom. A dennú dávku inšpirácie máte pred sebou v PC každý deň. Keby aj nie denne, dajte si záväzok preskrolovať si LinkedIn nástenku aspoň raz do týždňa a určite nájdete obsah, ktorý vás motivuje a nakopne k tomu, aby ste vytvorili niečo podobne dobré aj vy sami. Aha, aj Bill Gates sleduje kadekoho!