fbpx

TIPOS: RADOSŤ VÍŤAZÍ

ZHRNUTIE
Cieľom bolo podporiť vnímanie TIPOSu ako najväčšieho podporovateľa slovenského športu. Prieskum dokázal, že športovci často pociťujú neprimeraný negatívny tlak. TIPOS sa rozhodol túto tému komunikačne otvoriť a podporiť športovcov v jeho zvládaní. TV kampaň s Jurajom Slafkovským tému odštartovala. Obsahová platforma radostvitazi.sk priniesla množstvo videoobsahu pre športovcov i fanúšikov, do tvorby ktorého sa zapojili známi športovci i športová psychologička. Nechýbali ani zásady správneho fanúšika. Kampaň prispela k napĺňaniu zadefinovaného cieľa.

VÝZVA A CIEĽ
Prieskum dokázal, že športovci často pociťujú neprimeraný negatívny tlak, ktorý im kazí radosť zo športu. Najčastejšie sa objavuje zo strany fanúšikov, trénerov, ale aj sponzorov alebo médií. Typickými miestami sú sociálne siete a diskusie pod článkami, ale aj samotné zápasy alebo súťaže. TIPOS sa rozhodol tému tlaku komunikačne otvoriť a podporiť športovcov v jeho zvládaní. Zapojil aj fanúšikov, ktorých motivoval k slušnému fandeniu. Cieľom kampane bolo cez konkrétnu tému posilniť vnímanie značky ako najväčšieho podporovateľa slovenského športu.

STRATÉGIA A PLÁN
Kampaň s posolstvom radosti zo športu mala za úlohu osloviť cieľovky na všetkých frontoch. Najširšie publikum sme oslovili TV kampaňou, v ktorej vystupoval Juraj Slafkovský – hrdina MS v hokeji a draftová jednotka v NHL. V online vznikla stránka, kde pribúdal pestrý obsah najmä pre výkonnostných športovcov, ale aj pre fanúšikov. Do tvorby obsahu sme zapojili aj iné známe mená zo sveta športu. Dôležitým momentom bolo aj využitie aktuálnych udalostí: napr. podpora brankára Chovana po nevydarenom zápase, alebo oslava výročia draftu Juraja Slafkovského.

REALIZÁCIA
Kampaň sme odštartovali tlačovou konferenciou, na ktorej boli predstavené výsledky prieskumu o tlaku v športe, nový TV spot s Jurajom Slafkovským a obsahová online platforma radostvitazi.sk. Námet TV spotu vychádzal z reálnej udalosti pred prvým zápasom v NHL, kedy Jurajov otec poslal synovi jednoduchý odkaz: „Hlavne si to uži!“ Túto udalosť sme v spote dramatizovali, odovzdali posolstvo o radosti v športe a pripomenuli TIPOS ako najväčšieho podporovateľa športu. Na webe radostvitazi.sk sa objavili videá zo série TLAK TALK, kde sa vybraní športovci (Molčan, Volko, Chochlíková, Barteková, Forster a Slafkovský) podelili o to, ako zvládajú tlak. Videá zo série i samotný web boli podporené aj na sociálnych médiách TIPOSu. Ďalšiu sériu videí Radi poradíme pripravila športová psychologička. Aktualizačným momentom bol hejt na brankára Chovana, ktorý sa spustil po nevydarenom zápase. Vtedy sme zverejnili zásady správneho fanúšika šíriaceho radosť a podporili brankára. Mozaiku aktivít doplnila originálna oslava prvého výročia draftu, kedy sme Jurajovi odovzdali „Oslafný dres“ s podpismi 800 fanúšikov. Aj Oslafný dres mal silnú PR podporu.

VÝSLEDKY
Kampaň prispela k vnímaniu značky TIPOS ako najväčšieho podporovateľa slovenského športu. V prieskume spolu až 78 % respondentov uviedlo, že si tento fakt potvrdili, alebo sa k nemu začali prikláňať. V prieskume najväčších sponzorov si TIPOS medziročne polepšil o 2 percentuálne body a narástol viac, ako jeho najväčší konkurent zo segmentu hazardných hier a stávok. Kampaň tiež vygenerovala množstvo spontánneho PR – len výstupov po úvodnej tlačovke bolo cez 45, dosiahli mediálnu hodnotu cez 2 milióny € a celkový zásah kampane vďaka PR presiahol hranicu 2,9 milióna ľudí.

Zdieľaj článok: