fbpx

AKO PÍSAŤ „SEO FRIENDLY“ TLAČOVÉ SPRÁVY?

Tlačové správy v dnešnej dobe nemusia plniť už len čisto spravodajskú a informatívnu funkciu. Ak totiž správne pracujete s kľúčovými slovami, využívate spätné odkazy (backlinky) a vaša tlačová správa je „SEO friendly“, môžete ešte zvýšiť jej dosah. Teraz si na niektorých tipoch ukážeme, ako písať tlačové správy, ktoré bude Google milovať.

Kľúčové slová

Na základe kľúčových slov nás ľudia vyhľadávajú a na ich základe Google poskytuje výsledky. Možno použiť aj skloňovanie kľúčových slov. Vyvarovať sa, aby do textu bolo umelo vpisované čím väčšie množstvo kľúčových slov. Radšej postupovať primerane.

Kľúčové slová umiestňujte skôr navrch textu, než niekde na konci. Ľudia málo kedy čítajú text dokonca a taktiež Google taktiež znázorňuje výsledky vyhľadávania skôr zo začiatku.

Perex

Sústreďte sa na prvých 250 slov – tie sú najdôležitejšie pre ľudí aj vyhľadávanie. Ak ste v tejto časti nezaujali, stratili ste príležitosť.

Nadpisy

Mal by mať dĺžku 50-60 znakov. Z hľadiska SEO ide o najdôležitejšiu časť textu, preto by mal obsahovať nejaké kľúčové slovo a vystihovať, o čom je daný článok. Mal by byť zároveň napísaný tak, aby naň ľudia chceli klikať. V štruktúre sa označuje ako H1

Ak chcete skontrolovať, či má váš nadpis požadovanú dĺžku, využite využite tento nástroj.

Podnadpisy

V štruktúre sa označuje ako H2, H3… Dávajú logickú štruktúru textu. Googlu pomáhajú lepšie pochopiť hierarchiu textu.

Dĺžka článku

Dĺžka článku je taktiež dôležitý faktor. Nemal by byť príliš krátky, ale ani dlhý. Dôležité je, aby pokryl tému, ale čitateľa zbytočne nenudil. Jeho rozsah by sa mal pohybovať v rozmedzí 1800 – 5400 znakov.

Text

Vety by mali byť kratšie. Ideálne je predstaviť si, ako čítame text na mobile. Mal by byť pomerne členitý, aby sa ľahšie čítal. Boldujte najdôležitejšie časti. Ľahko sa to číta novinárom aj bežným čitateľom.

Odseky

Dĺžka odseku by mala byť do 150 slov. Nemal by mať viac ako 5 riadkov.

Linky

V článku je dobré odkazovať na iné časti webu internými linkami. Mali by byť 3-4. Linky sú pre Google dôležité, lebo cez ne chápe, čo s čím súvisí. Ak napríklad často vnútorné linky odkazujú na jeden článok alebo stránku v rámci webu, potom to Google chápe tak, že sa hierarchicky nachádza vyššie. Pozitívne je odkazovať aj na iné weby.

Ak vytvárate odkaz zo svojej stránky, text z ktorého odkazujete, by mal súvisieť s kľúčovými slovami cieľového článku.

Príklad: Ak píšem o produkte a chcem vložiť interný link, môže to vyzerať takto: Očné kvapky Hyal Drop multi sú bez konzervačných látok s ideálnym obsahom kyseliny hyalurónovej.

Ďalšie odporúčania k SEO článku

Obrázky

Nie je to povinné, ale odporúča sa, aby obsahoval aspoň jeden obrázok, ilustráciu či graf. Ideálne je, ak si urobíte fotografie sami, lebo tým tvoríte nový a originálny obsah, čo je vždy dobré. Môžete využiť aj platené fotobanky alebo free fotobanky (Pixabay, Pexels, Unsplash…) Pamätajte, že veľa portálov využíva práve tieto free obrázky, preto je takmer isté, že už raz boli použité a z hľadiska SEO nebudú mať veľký význam.

CTA prvky

Alebo prvky, ktoré vyzývajú k nejakej akcii. Ak už máte čitateľa na svojom webe, je dobre to využiť. Pomocou CTA (call to action) prvkov ho môžete nasmerovať, kde vám to vyhovuje. Napr. sledujte našu FB stránku, pozrite si leták, prihláste sa, objednajte si a pod.

User experience

Myslite na to, aby sa ľuďom článok čítal dobre, aby si z neho niečo odniesli. Prispôsobte ho graficky, tematicky aj vizuálne, aby čitateľ odchádzal z vášho webu s dobrým pocitom. Ak to dokážete, potom je vysoká šanca, že sa k vám opäť vráti.

Ako často uverejňovať

Uverejňovať veľa článkov naraz nie je dobrá stratégia. Hoci máte za sebou udalosť, z ktorej je veľa výstupov, vyhnite sa tomu, že to všetko v momente zavesíte na web. Ideálne je uverejňovať články v pravidelných časových odstupoch.

Unikátnosť

Nikdy nekopírujte obsah od iných. Google nemá rád duplikáty. Oceňuje unikátnosť. Toto je dobrá vlastnosť Googlu, lebo podporuje tvorbu kvalitného obsahu na webe, a to je to, čo chceme aj my 🙂

Zdieľaj článok: