fbpx

GLOBIFER AKO ŽELEZNÁ HVIEZDA

Úspech sa nemeria iba výsledkami, ale aj cestou, ktorou sa k nemu dopracujete. Prečítajte si zaujímajú prípadovú štúdiu, čím všetkým sme si prešli ako PR agentúra, aby sme dostali výživový doplnok Globifer forte na železný vrchol.

Na začiatku kampane sme stáli pred neľahkou úlohou – ako zvýšiť organickú návštevnosť webovej stránky výživového doplnku na dopĺňanie železa Globifer forte s názvom globifer.sk. Ide o medicínsku tému, a teda nič sexy, za čo by vás novinári naháňali a Google by vaše informácie „doslova žral“. S hnačkou či zápchou sa predsa len nepracuje tak ľahko ako s krémikmi alebo voňavkami.

Náš cieľ a naše rozmýšľanie

Chceli sme zvýšiť povedomie o značke Globifer forte, dostať ju medzi prvé priečky v Google vyhľadávaní pre vybrané kľúčové slová a upozorniť na hlavné benefity oproti konkurencii. Dnešný svet obsahuje veľmi veľa komunikačných kanálov, z ktorých si zákazník vyberá ten “svoj“. Avšak my ako komunikační experti si musíme k zákazníkovi nájsť tú správnu cestu. Preto radi hovoríme o bodkách. Každá bodka predstavuje jednu komunikačnú platformu alebo aktivitu. Jedna bodka je atraktívny obsah, druhá bodka je výstup v médiách, tretia bodka je PPC reklama na Google, ďalšia bodka môže byť napríklad zmienka vašej značky v televízii. My veríme, že ak sa tieto bodky správne prepoja, tak vďaka rozmýšľaniu zákazníka sa nakoniec dostane na náš web.

Zákazník trpí nedostatkom železa a cielenou reklamou uvidí na YouTube rozhovor s lekárom o železe. Zaujme ho a ide si informáciu overiť na Google (až 26 % ľudí sa pri rozhodovaní plne spolieha na internet). Tam nájde na prvej strane link na náš produkt a končí na našej webovej stránke. Presne o toto sme sa snažili.

Pre túto marketingovú kampaň sme využili tieto bodky:

Relevantný a atraktívny obsah

Obsah musí byť na jednej strane prístupný čitateľom, no zároveň musí spĺňať odborné štandardy, preto bolo potrebné nájsť určitý balans medzi týmito dvomi požiadavkami. Tu sme spravili dôležité strategické rozhodnutie. Jednoduchou formou otázok a odpovedí sme vysvetlili čitateľom základné rozdiely medzi výživovým doplnkom Globifer forte a ostatnými produktami na dopĺňanie železa . Kredibilitu článku sme dodali tým, že odpovede pripravil doktor – gastroenterológ, ktorý sa s nedostatkom železa u pacientov stretáva často.

Google a jeho Medical Updates

Google striktne posudzuje stránky, ktorých predmetom je zdravie. Farma produkty sú pre Google citlivou témou, najmä ak ide o komerčnú stránku. Za posledný rok sme zažili dva medicínske Google Updaty, ktoré nemilosrdne postihli mnohé komerčné farma stránky (aj medzinárodné). Aby sme sa udržali vo výsledkoch vyhľadávania na popredných priečkach, museli sme tvrdo pracovať na autorite a kvalite stránky.

Prečo posielať peniaze do Írska? Myslíme tým priateľa Google…

Platená PPC reklama má výhodu v tom, že dokážeme presne nájsť ľudí, ktorí hľadajú riešenie na svoj problém a zároveň im rýchlo odpovedať na túto potrebu. V našom prípade sme vedeli, že ľudia majú problémy s konkurenčnými produktmi a často ani nevedeli, že existuje na to alternatíva. My sme toto vedeli využiť a vďaka platenej reklame sme sa dostali aj cez konkurenciu.

PPC kampaň a CTR 25 %? Áno, ide to!

Účinnosť našej Google PPC reklamy dokazovali ukazovatele priemerného prekliku, ktorá pri konkurenčných slovách dosahovala až 25 %! Kampaň bola rozdelená na dve reklamné skupiny. Jednu sme cielili na tých, ktorí hľadajú riešenie problému nedostatku železa, druhá sa zameriavala na negatívnu skúsenosť s konkurenciou. Pri skupine s nedostatkom železa sme dosiahli CTR 13,4 % a pri skupine s konkurenciou to bolo až 15,22 %. Aj táto kampaň nám potvrdila, že správnym zadaním kľúčových slov môžeme dosiahnuť neočakávané pozitívne výsledky.

Online články s backlinkingom

Súčasťou kampaní bolo aj uverejnenie článkov s jedinečným obsahom a chytľavým názvom, ktoré sme umiestnili na autoritatívne weby (sme.sk, vyšetrenie.zoznam.sk atď.) s preklikom na globifer.sk. Vďaka tomu sa nielen zvýšila návštevnosť na stránke, ale aj Google ju začal lepšie hodnotiť. Napríklad z článku na sme.sk sa na stránku dostalo takmer 1000 ľudí, čo je na úzkosť problematiky vynikajúci výsledok. Tu je dôležité zdôrazniť, že nie je stránka ako stránka. My si vyberáme podľa Google Page Rank, podľa klikateľnosti (koľko ľudí príde na web globifer.sk) a tiež podľa relevantnosti cieľovej skupiny.

Kontextová reklama

Pre spojenie obsahu s cieľovou skupinou sme využili platformu Strossle, ktorá prepája širokú masu s našim príbehom (v ktorom hrá hlavnú úlohu nedostatok železa). Strossle je výborný na otvorenie témy u širokej verejnosti. Výhoda je vysoká návštevnosť, nevýhoda nižšie CTR (napríklad oproti Google PPC).

Videopríbeh a jeho prepojenie na tému nedostatku železa

Obľúbené osobné príbehy pacientov nemohli v kampani chýbať. Chceli sme však využiť inú formu rozprávania ako textový článok. Chceli sme autentickú výpoveď, čo sa nám aj vďaka sympatickej Cyntii podarilo. Jej príbeh na Facebooku zasiahol cez 50 000 ľudí (priamy engagement bol 4000 žien) a každý, kto bude v budúcnosti na YouTube hľadať video o nedostatku železa, únave či anémii, dostane sa práve k tomuto obsahu.

Výsledky kampane

Značku Globifer forte sme posunuli za tento rok o level vyššie vďaka sérii dobrých komunikačných kampaní. Kľúčovým momentom bol atraktívny obsah na webe, jeho SEO prepojenie s významnými webmi na Slovensku, spolupráca s Googlom a v neposlednom rade videopríbeh, ktorý oslovil najmä nežnejšiu časť populácie. Okrem dobrej práce s webom veríme, že sme širokej verejnosti priblížili výhody výživového doplnku Globifer forte, našej železnej hviezdy.

Pozri si naše ďalšie práce

NAŠE PRÁCE

SILNÁ A KRÁSNÁ – KDYŽ VLASY DODÁVAJÍ SÍLU

Media

HLAVNE SI DRŽTE SI KLOBÚKY!

Event

SLOVENSKO AKO NOVÝ DIGITÁLNY LÍDER

Event

PAMPERS: SÍLÍME SPÁNKEM

Media