fbpx

KAMPAŇ NEKUR FEJKY

Fenomén nelegálnych cigariet na Slovensku stále trvá a môžeme si za to sami. Aj keď je Slovensko vo väčšine prípadov len tranzitnou krajinou, stále sa nájde dostatok ľudí, ktorí sa zaoberajú aktivitami okolo nelegálnych cigariet. Buď ich pašujú z Ukrajiny alebo dokonca niekde na čierno vyrábajú, alebo „len“ konzumujú. Títo všetci sa podieľajú na čiernom obchode, ktorý našej krásnej krajine neprospieva.

Mnohí si dôsledky svojho konania neuvedomujú, mnohí si pre nimi zakrývajú oči. Najviac ľudí však v tomto obchode funguje kvôli vlastným zištným dôvodom – aby zarobili alebo kúpili lacnejšie cigarety. Poďme sa však v krátkosti pozrieť, čo takýmto ľuďom hrozí zo zdravotného, spoločenského a ekonomického hľadiska.

VÝZVA A CIEĽ

Na nelichotivý fenomén nelegálnych cigariet sa v tomto roku rozhodlo upozorniť Slovenské združenie pre značkové výrobky v spolupráci s finančnou správou. Oslovili nás, agentúru Neopublic, aby sme pomohli dostať tému viac k ľuďom. Neúprosné štatistiky hovoria o ich stúpajúcom výskyte na slovenskom trhu s tabakovými výrobkami. Reakciou na tento vývoj je vznik projektu Nekur fejky, ktorého cieľom je informovať fajčiarov o spoločenských, ekonomických a zdravotných rizikách nelegálnych cigariet. V nelegálnych cigaretách boli objavené látky, ktoré vážne ohrozujú zdravie osoby, ktorá ich užíva. Hovoríme o rôznych jedoch či chemických látkach spôsobujúcich rakovinu vrátane arzénu, kadmia či benzénu. Vyšší obsah nikotínu a dechtu sa v nich objavuje so železnou pravidelnosťou. Našli sa v nich už aj roztoče, rôzny hmyz či fekálie. Okrem zdravotných rizík je potrebné si uvedomiť aj riziká spoločenské.

KREATÍVA

Kampaň Nekur fejky sme kreatívne vymysleli my v Neopublicu. Zastrešili sme aj komunikáciu s novinármi, organizovanie tlačových správ a prípravu webu s natívnymi článkami cielenými na východné Slovensko.

REALIZÁCIA

Komunikáciu smerom k verejnosti a spustenie projektu Nekur fejky odštartovala tlačová konferencia v Bratislave, ktorá ukázala schopnosti Finančnej správy pri odhaľovaní nelegálnych cigariet. Novinárom sme ukázali, ako funguje mobilný skener či ako psovodi so svojimi štvornohými pomocníkmi označia v aute pašované cigarety. Po úspechu na západe sme sa vydali na východ našej krajiny, ktorý je nelegálnymi cigaretami postihnutý najviac. Tlačovú konferenciu s podrobnou ukážkou chytenia pašeráka cigariet sme zorganizovali priamo na hraničnom priechode s Ukrajinou Vyšné Nemecké. Kampaň Nekur fejky pokračuje natívnymi článkami špeciálne cielenými na fajčiarov na východnom Slovensku.

NEKUF FEJKY NA ONLINE

Všetky informácie o nelegálnych cigaretách a tabaku sme zhromaždili na webovej stránke www.nekurfejky.sk. Jazyk na stránke sme prispôsobili mladšej generácií a názov Nekur fejky sme zvolili zámerne. Chceme upútať pozornosť cieľovej skupiny, keďže sa tento problém týka najviac východného Slovenska, kde je každá tretia, a niekde aj každá druhá, cigareta nelegálna. Stránka www.nekurfejky.sk tiež informuje, ako rozoznať nelegálne cigarety a ako postupovať pri ich nahlasovaní na Zelenú linku Kriminálneho úradu finančnej správy,“ vysvetľuje Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ SZZV.

„Pri komunikácii sme si zároveň dávali pozor, aby články rešpektovali platné obmedzenia regulácie marketingu tabakových výrobkov. Všade sme opakovali, že fajčenie nelegálnych cigariet nie je alternatívou k legálnym. Teší nás pridaná hodnota projektu v podobe vzdania poklony k práci pracovníkov finančnej správy tak na hranici ako aj v regiónoch Slovenska. Projekt bol o skvelej spolupráci medzi štátnymi úradmi a súkromnou sférou pri boji s vysoko organizovanými kriminálnymi skupinami,“ dodal Ľubomír Tuchscher.

VÝSLEDKY

Tému nelegálnych cigariet sme dostali do väčšiny slovenských mienkotvorných a regionálnych médií (Pravda, HN, Nový čas, My, Plus1Deň). Zaznamenali sme 66 mediálnych výsupov, pričom až 8x sme sa objavili v televízií. Veľka časť kampane prebiehala online s cielením na východné Slovensko, kde je problém s nelegálnymi cigaretami najvypukleší. Kampaň prebiehala na Facebooku, Googli a využili sme aj kontextovú reklamu na Strossle. Priemerné CTR na pay per click reklame sme dosiahli na úrovni 11 percent, na východnom Slovensku až 16 %. Celou kampaňou sme dosiahli viac ako 33 miliónov impresií.

Pozri si naše ďalšie práce

NAŠE PRÁCE

NAJMENŠÍ HRDINOVIA NA SVETE

Media

#AUSSIELETO – ALEBO AKO SA BRAND OCITNE 425X NA INSTAGRAME

Media

HLAVNE SI DRŽTE SI KLOBÚKY!

Event

ZNAČKA, KTORÁ ROZUMIE MUŽOM

Media