fbpx

FESTIVALOVÉ LETO JE TU! UŽI SI HO NAŽIVO A BEZ MOBILU

Chystáte sa aj tento rok na hudobný festival a neviete sa dočkať, kedy si vytvoríte nezabudnuteľné zážitky s priateľmi? Ak sa spolu s nimi predbiehate, kto si počas vystúpenia obľúbeného interpreta urobí lepšiu fotografiu či video, oberáte sa podľa odborníkov o vzácne momenty. Náš super klient – Orange spustil tento rok kampaň mobil dole, #hlava hore, ktorou chce podporiť myšlienku rozumného používania mobilného telefónu a užívanie si koncertov naživo.

Kreatívne kampaň vymyslela agentúra WLB, my v NEO ju zastrešujeme PR-ovo – to je public relations 😊

Odborníci varujú pred závislosťou na mobiloch

Mnoho výskumov opisuje pozitívne a negatívne dôsledky využívania sociálnych sietí mladou generáciou. Ak sa používajú v zdravej a umiernenej norme, prinášajú potešenie, informácie a podporujú vzťahy. Ak ich ale používajú viac ako je bežná miera, prichádzajú komplikácie: „Niektorí výskumníci bijú na poplach a hovoria, že nadmerné používanie mobilov a sociálnych sietí a celkovo internetu najmä mladými ľuďmi znižuje výkonnosť a IQ, zhoršuje príznaky mnohých psychických problémov ako poruchy pozornosti, osamelosť, prežívanie úzkosti a depresie. A negatívne tiež zasahuje do kvality medziľudských vzťahov a celkovo duševného a fyzického zdravia,“ tvrdí psychológ Holdoš.

Hudobníci vyzývajú fanúšikov

Osvetu o zdravom a umiernenom používaní mobilných zariadení a sociálnych sietí sa rozhodol komunikovať Orange kampaňou mobil dole #hlava hore, do ktorej sa zapojila aj obľúbená slovenská skupina Billy Barman.

Celý rok beháme po Slovensku a užívame si jedinečnú atmosféru spojenú s každým koncertom. Čo nás už baví trochu menej je, keď namiesto vašich vysmiatych tvári vidíme vaše telefóny, čím sa oberáte o zážitok vy a aj tí za vami toho vidia podstatne menej. Vykašlime sa aspoň na chvíľku na sociálne siete a užime si to spolu naživo a naplno,“ napísali interpreti na sociálnu sieť.

Ich zámer nenechal chladných ani ich kolegov z brandže ako napr. raperov Veca a Tona S. či reagge skupina Medial Banana. „Niekedy vidíme ľudí, ktorí si nakrúcajú celú šou, sú iba statickí a po koncerte si prídu podpísať autogram a vôbec nevedia, aká pesnička sa hrala. Mrzí nás to, lebo to vyzerá tak, akoby si neužili atmosféru. Chceme, aby si diváci užili koncert naživo s očami na nás, rukami k plafónu a nastraženými ušami.“

Okrem umelcov sa táto aktivita stretla s pochopením aj medzi fanúšikmi. Mnohí na sociálnych sieťach podporili a obhajovali názor skupiny Billy Barman: „Nikdy som si nenahrával koncert na mobil a nechápem ľudí, čo to robia. Kvalita danej nahrávky je nízka, čiže pochybujem, že si ju niekedy pozrieš. Záznam z daného koncertu určite existuje v lepšej kvalite,“ napísal jeden z fanúšikov.

<<< Komerčný disclaimer >>>

Orange sa rozhodol myšlienku podporiť počas letných festivalov Pohoda, Grape a The Legits Blast, ktorých je partnerom. Pomocou kampane mobil dole #hlavahore chce motivovať ľudí k tomu, aby používali mobily zmysluplne a počas koncertov odložili svoje telefóny a užili si ich naživo, mimo online sveta. Zákazníci Orangeu, ktorí túto myšlienku podporia a počas festivalových koncertov si aspoň na hodinu svoj mobilný telefón odložia v špeciálnej úschovni v Orange zóne, dostanú navyše ako odmenu extra porciu 5 GB dát.