
AKO EFEKTÍVNE PRACOVAŤ?
Od polovice marca Neopublic v Prahe a Bratislave pracuje z domu. To je skoro 30 ľudí, ktorí musia komunikovať online. Správame sa zodpovedne, spolupracujeme online a stále sme k dispozícii klientom a záujemcom o komunikačné služby. Pre našu agentúru, ktorá pracuje na mnohých medzinárodných projektoch, táto situácia nie je až taká neobvyklá. Už roky spolupracujeme na diaľku s tímami v Prahe, Varšave, Viedni a v mnohých iných mestách.
Práca na diaľku
Nie je to tak dávno, možno nejakých 30 rokov, kedy sa asi po prvý raz objavili vo svete informačných technológií pojmy ako „virtuálny tím“ a „bezpapierová kancelária“. Softvérové firmy vzhľadom na svoj rýchly rast v deväťdesiatych rokoch a neskôr internetoví giganti v rokoch nultých, nemali inú možnosť ako tieto pojmy veľmi rýchlo pretaviť do reality. Získali určitý náskok a video konferencie cez internet a porady ľudí z rôznych častí sveta sa stali ich bežnou súčasťou fungovania. Globalizácia a prepojenie firiem po celom svete tento náskok rýchlo zmazalo a dnes sme pripravení na on-line vzdelávanie, video porady, prácu z domu a vzdialený sociálny kontakt.
Pri práci z domu je dôležité nielen poznať tie správne nástroje, mať sebadisciplínu ale pre firmu a jej lídrov je kľúčové vzdať sa kontroly a odovzdať dôveru do rúk zamestnancov. Predstava, že niekto nepracuje ale vysáva alebo krája zeleninu, môže všetko zruinovať. Tu je niekoľko jednoduchých pravidiel:
1. Zvýšená sebadisciplína – je dobre mať plán pracovných úloh a priority na celý deň a pracovať na nich bez rozptyľovania.
2. Dostupnosť – súvisí to s prvým bodom, je potrebné byť online a dostupný na mobile, aj keď sa javí, že máme určitú časovú flexibilitu, v pracovnom čase sa venujeme predovšetkým pridelenej práci a klientom.
3.Komunikácia – prebieha predovšetkým mailom, po telefóne alebo cez niektorý z moderných nástrojov ako Slack alebo Airtable (projekt manažment aj na Android a App store). Nedovoľme však týmto nástrojom, aby nás rozptyľovali viac ako je potrebné. Pre niekoho je komunikácia prácou, avšak nech nie je nadbytočná.
4. Videohovory – My využívame Zoom. Do 40 minút je zdarma, je možné pripojiť aj viac ako 4 účastníkov (toľko umožňuje Whatsapp)
5. Jeden nástroj na komunikáciu – toto je trocha výzva. Máme tu messages na iPhone, whatsapp či Facebook. Ideálne je využívať jednu platformu na komunikáciu, aby ste neboli príliš rozptyľovaní.
Zostaňme pripojení, sme tu pre vás a #spolutozvladneme.
A ešte jedna poznámka. Aj keď možno biznis nejde tak, ako má, neprestávajte komunikovať.
Ľudia sú tu, len sú doma, zmenili sa ich komunikačné kanály a spotrebiteľské priority. Nemusíte možno do komunikácie investovať tak vo veľkom, ale za to si môžete vyskúšať komunikovať efektívne. Teraz je čas experimentovať, byť v komunikácií odvážni a skúsiť to, čo ste sa doteraz nerobili alebo ste sa báli robiť v štýle „kto neskúša, nerobí chyby“. Byť ticho môže priniesť usporené náklady, ale môže znamenať aj stratu príležitosti, ktorú možno vaša konkurencia využije. Pamätajte, že toto obdobie si ľudia zapamätajú do konca života.