HLAVNE SI DRŽTE SI KLOBÚKY!
CLIENT: HUSQVARNA
Značka Husqvarna Motorcycles zažila pred 5 rokmi znovuzrodenie a v zápätí potvrdila svoj návrat do segmentu cestných motocyklov prezentáciou dvoch konceptov – VITPILEN a SVARTPILEN. Biely a čierny šíp naštartovali pred oficiálnym zahájením predaja roadtrip po Európe a Bratislava mala tú česť hostiť event pre médiá strednej Európy.
Preniesli sme zážitok z cesty do virtuálnej reality a vďaka inovatívnym technológiám sme jazdili na motorke v Amsterdame z Bratislavy. 100 hostí, 120 rôznych instastories a cez 60 výstupov v auto moto médiách zo CEE regiónu. Tu sa nemusíte pripútať, len si držte klobúky.
Výzva a cieľ
Bratislavský event, kde sme slávnostne predstavili motorky značky, ktorá sa skôr asociuje so záhradnou technikou, mal za úlohu prilákať novinárov zo Slovenska, Poľska, Česka, Slovinska i Maďarska. Predstavenie evolúcie nového dizajnu a oslava vzrušujúceho kroku do budúcnosti motorizmu boli hlavnými návnadami. Cieľ bol jasný – spôsobiť pred sezónou záplavu Vitpilenu a Svartpilenu v aspoň 40 rôznych motoristických aj lifestylových médiách v CEE regióne a zanechať poplach z eventu u cieľovej skupiny aj na Instagrame a Facebooku.
Stratégia a plán?
Pozvaní novinári sa mohli ako prví v strednej Európe dotknúť jedinečných motoriek svojho druhu od spoločnosti Husqvarna Motorcycles. Pre dokonalý zážitok sme pre nich naprogramovali virtuálnu a rozšírenú realitu, magickú zrkadlovú fotostenu, nechýbali ani virtuálne doplnky a všetko, čo k motorkám patrí. Fotky si ľudia mohli zdielať na interaktívnej Instastene a vidieť, ako sa ich príspevky šíria vo svete sociálnych médií.
Realizácia
Pozývanie sme naštartovali dvojitou silou – tlačená aj elektronická pozvánka nenechala srdce moto-novinárov dlho chladné, a spolu s kolegami z lifestylu sme dostali vyše 40 pozitívnych odpovedí. Na zozname nechýbali ani populárni poľskí motobloggeri! Nasledovala organizácia dopravy a ubytovania, tvorba scenára, vyladenie techniky do dokonalosti a samozrejme samotné nasadenie v deň eventu na 150 %. Po efektnej prezentácii mali prítomní možnosť obzrieť si vystavené motorky z každej strany. Keďže počas akcie nebolo možné na motorkách jazdiť, naprogramovali sme cez virtuálnu realitu jazdu motorkou Husqvarna ulicami Amsterdamu. Novinári si tak sadli na motorku, nasadili si Oculus a preniesli sa priamo do vzrušujúcej jazdy. Pre rozšírenú realitu sme zasa naprogramovali magickú kabínku, kde ste sa mohli rozšírene prezliecť do rôznych motorkárskych outfitov. Uvedenie prilákalo aj celebrity ako Natáliu Hatalovú, či Ivana Tuliho Vojteka, ktorý sa v jazde na motorke priam vyžíva.
Výsledky
Uvedenie nových motoriek od Husqvarna Motorcycles v Bratislave videlo takmer 100 hostí zo strednej Európy. V rámci eventu sme na Instastene zachytili 120 rôznych Instastories, facebookových a Instagramových postov, čím sme dosiahli reach okolo 450 000 fanúšikov motoriek v celom CEE regióne. Aktuálny stav mediálnych výstupov je viac než 60! A krásny Vitpilen sa môže pochváliť titulkou v maďarskom časopise MOTOZIN.