SLOVENSKO AKO NOVÝ DIGITÁLNY LÍDER
CLIENT: ORANGE
Orange plánuje spustiť 5G sieť, ktorá môže prispieť k tomu, aby sa zo Slovenska stal digitálny líder Európy. K tomu je potrebná súčinnosť vlády, samospráv a veľkých zákazníkov.
Výzva a cieľ
Budovanie 5G sietí si vyžiada investície vo výške 1 miliardy EUR a husté pokrytie základňových staníc, ktoré budú prenášať signál. Na to potrebujete stavebné povolenia, frekvenčné pásma a koordináciu rôznych úradníkov. Kľúčové bolo dostať na jeden deň všetkých stakeholderov na jedno miesto. Ukázať im celý projekt 5G, vysvetliť dopady na ekonomiku a priemysel. Nadchnúť ich a presvedčiť. Orange nemôže sám ťahať digitálnu stratégiu Slovenska, chce však byť lídrom pri jej vzniku. Cieľom bolo počas celého roka otvárať tému 5G v médiách a pripomínať ju stakeholdrom.
Stratégia a plán
Potrebovali sme silný hlas, ktorý sa postaví pred médiá a úradníkov. Povie jasné áno, vyšle signál všetkým zainteresovaným. „Poďme všetci spolu spraviť zo Slovenska nového digitálneho lídra vďaka 5G“. Ten hlas patrí Petrovi Pellegrinimu, vtedajšiemu podpredsedovi vlády SR pre investície a informatizáciu. Novinárom, zástupcom vlády vrátane ministrov financií a hospodárstva, štátnym úradníkom, zákazníkom aj dodávateľom sme na jednom evente ukázali 5G sieť na vlastné oči. Aktivizovali sme ich a oni sami do médií začali prichádzať s návrhmi a aktivitami.
Realizácia
Dôležití predstavitelia vlády a štátnej správy boli spolu so zákazníkmi a novinármi pozvaní do priestorov Orange TechParku, aby spoločne otvorili otázku budúcnosti mobilnej komunikácie a priemyslu 4.0. Generálny riaditeľ Orangeu Pavol Lančarič za podpory Petra Pellegriniho predstavil víziu Slovenska ako líderskej krajiny v rozvoji 5G sietí. Hlavným ťahákom podujatia boli ukážky toho, ako 5G technológie fungujú a „vyzerajú“ v praxi. Mobilné bezdrôtové roboty spolupracujúce v reálnom čase s nulovými odchýlkami umožňujúce lekárske operácie na diaľku, virtuálna 3D realita, vďaka ktorej sa ocitnete napríklad na obľúbenom zápase vzdialenom tisícky kilometrov. Aktivita po evente pokračovala počas celého roka 2018. Sústredili sme sa najmä na otváranie a živenie témy 5G v mienkotvorných médiách ako je SME, Trend, Hospodárske noviny a Pravda.
Výsledky
Peter Pellegrini si agendu „nového digitálneho lídra Európy“ zobral ako svoju, používal ju vo svojich vyjadreniach a šíril ju k ďalším stakeholdrom. Jeho úlohu prebral Richard Raši, ktorý sa tiež stal aktívnym ambasádorom myšlienky. Len zo samotného eventu sme dosiahli 40 mediálnych výstupov za jeden deň. Záujem o tému potvrdila prítomnosť 3 celonárodných televízií, ekonomických magazínov, agentúr aj tlačených denníkov. Pozitívna publicita a 12 miliónový zásah spravili z Orangeu silného lídra v oblasti 5G a prispeli k zmene zákona o elektronickej komunikácii.