NAJMENŠÍ HRDINOVIA NA SVETE
CLIENT: PROCTER & GAMBLE
Počet predčasných pôrodov, medzi 24. až 36. týždňom tehotenstva, každoročne stúpa. Rodičia však potrebné pohodlie v nemocniciach nenachádzajú. A to niektorí trávia s bábätkom v nemocnici celé mesiace! Nezisková organizácia OZ malíček, značky Pampers a 101 Drogerie spojili sily a cez médiá vyzvali ľudí, aby pomohli. Čo sa nám podarilo:
– Zakúpiť 7 polohovateľných kresiel do nemocníc
– Vyzbierať skoro 8000 €
– Zasiahnuť 4,8 milióna ľudí a zvýšiť povedomie o predčasne narodených detičkách
– Zozbierať srdcervúce príbehy na www.nasmalicek.sk
Výzva a ciel
V spolupráci s OZ malíček sme zisťovali, čo mamičkám na oddelení najviac chýba. OZ malíček im dáva vieru a podporu, že v tom nie sú sami, ale vybavenie na Jednotkách intenzívnej starostlivosti novorodeneckých pracovísk nie je také dokonalé, ako by si bábätká so svojou rodinou zaslúžili. Preto sme spojili jednoduchý nákup Pampersiek v 101 DROGERIE, a z tejto ceny rodičia automaticky prispeli 0,50 € na nákup polohovateľných kresiel pre nemocnice, ktoré spríjemnia mamičkám prvé dojčenia a chvíle s krehkým bábätkom.
Stratégia a plán
Stavili sme na silné príbehy mamičiek, ktorým sa synčekovia narodili predčasne. Hrdina Martinko sa narodil už v 31. týždni a jeho mame vyčítali, že to príliš prežíva. Ďalší bojovník Matúško sa vypýtal na svet už v 24. týždni, pričom s jeho dvojčaťom sa museli rodičia predčasne rozlúčiť. Tieto príbehy sú dôkazom, že sa predčasne narodeným bábätkám oplatí bojovať, a my všetci sme im mohli túto dlhú cestu spríjemniť.
Realizácia
Aktuálne sa na Slovensku narodí predčasne už každé desiate dieťa. Perinatologické centrá praskajú vo švíkoch a mamičky nemajú kde v pohodlí a pokoji ani dojčiť či klokankovať bábätko. Preto sme spolu s klientom Procter & Gamble spojili sily a vyhlásili iniciatívu, kde zákazníci 101 DROGERIE každým nákupom plienok Pampers prispeli bábätkám 0,50 centov na vybavenie. V kampani nám pomohli dvaja malí hrdinovia – Matúško a Martinko. Príbehy strachu, nádeje a boja o život sme bez prikrášlenia ponúkli médiám. Cieľovku mamičiek a rodičov nám pomohla osloviť ambasádorka Kristína Farkašová, ktorá si so svojimi predčasne narodenými dvojičkami zažila svoje. Pri cielení sme nenechali nič na náhodu – kampaň bežala aj na Modrom koníkovi, kde sme využili okrem bannera aj direct messages pre mamičky, ktoré aktuálne nakupujú plienky. Príbehy najmenších človiečikov na svete pomohli ich budúcim spoluputovníkom, ale aj edukovali budúce mamičky a odkázali im, že v tom nie sú samy. Pýtate sa, ako sa majú Matúško a Martinko dnes?
Sú z nich veľkí šikovní chlapci a rodičia s láskou pozerajú na prvé fotografie malinkých bábätiek zhotovených v pôrodnici a neveria, že sú to naozaj malí bojovníci.
Výsledky
Kampaňou sme dosiahli takmer 4,8 milióna impresií, čím predpokladáme, že sme cieľovú skupinu zasiahli minimálne dvakrát. Celkovo sa podarilo vyzbierať 3850 €, čo predstavuje 7700 predaných balíkov plienok počas jediného mesiaca! Organizátori sa rozhodli navýšiť sumu na rovných 4000 €, a tak sa budú z polohovateľného kresla ideálneho na dojčenie a klokankovanie tešiť bábätká a mamičky vo viacerých nemocniciach na Slovensku. Neveríte? Vezmite si balík vreckoviek a začítajte sa do príbehov na http://www.nasmalicek.sk/.