fbpx

LEGENDÁRNA JAR OSLAVUJE 60-KU! VŠETKO NAJLEPŠIE JEJ ZAŽELALA AJ SPISOVATEĽKA HALINA PAWLOWSKÁ.

Na tlačovej konferencii s Halinou Pawlowskou bolo naozaj veselo. Presne takto si predstavujeme príjemne strávený čas s novinármi. Niečo nové a zaujímavé sa dozvieme, zasmejeme sa na príhodách zo života a ešte k tomu ochutnáme aj skvelú narodeninovú tortu.

Legenda oslavuje!

Máloktorá značka je v slovenských domácnostiach tak zakorenená ako prípravok na umývanie riadu Jar. Ak by ste náhodou nevedeli, používate ju vo vašej rodine už 3 generácie, konkrétne 60 rokov. Jej začiatky sa datujú do roku 1955, kedy začali v českej Rakone pracovať na jej vývoji. Predávať sa začala od roku 1960, pričom dávkovanie prvej Jari bolo 2 polievkové lyžice na 10 litrov vody.

Na výber pomenovania produktu bola vyhlásená súťaž medzi zamestnancami. Víťazka nikdy nevysvetlila, čo jej návrh znamená, a tak sa traduje, že Jar získala svoje meno podľa začiatočných písmen priezvisk jej tvorcu Ranného a riaditeľa podniku Janečka.

Jar prechádzala rôznymi inováciami, ktoré sa týkali nielen jej zloženia, ale napríklad aj obalov, v ktorých bola predávaná. Najskôr to bolo sklo, od roku 1965 PVC fľašky a od roku 1974 ste ju mohli kúpiť v plastových fľaškách HDPE. V súčasnosti sa predáva v 100 % recyklovateľnom obale a fľašky Jar Ocean Plastics sú zároveň čiastočne vyrábané z plastového plážového odpadu.

P&G kupuje Jar

V roku 1991 kúpila Rakonu americká firma Procter & Gamble. Od tej doby Jar prešla mnohými zmenami, ale po desiatky rokov si populárne meno zachovala. Vedeli ste, že v Rakone sa vyrába aj značka Fairy s rovnakým zložením ako Jar, pričom tento prostriedok na umývanie riadov je určený pre zahraničný trh? V roku 2008 boli pod značkou Jar uvedené na trh aj tablety do umývačiek riadu a na oslavu výročia boli na trh uvedené retro fľašky tohto obľúbeného prostriedku na umývanie riadu.

„Jar patrí medzi dôveryhodné značky už 3 generácie. Perfektne zapadá do misie spoločnosti Procter & Gamble – uľahčuje ľuďom život a prináša im pozitívnu zmenu. Sme hrdí, že táto značka, ktorá sa stala synonymom pre čistiace prostriedky, patrí do nášho portfólia. Za svoj život Jar stihla urobiť radosť mnohým ľuďom a veríme, že bude stále taká obľúbená ako doposiaľ,“ oceňuje význam Jari Zdeněk Řiháček, Country Manager Procter & Gamble.

Jar má podľa účastníkov tlačovky bohaté využitie aj mimo kuchyne. Niektorí si s ňou čistia okuliare alebo auto, Halinina dcéra s ňou umýva podlahu, „aby sa z nej dalo jesť“ a manažér Procter & Gamble Zdeněk Řiháček zase do jarovej vody namáča svoje potápačské okuliare.

Spisovateľka Halina Pawlowská: „Jar ma sprevádza celým mojim životom. Sme vlastne skoro rovnako staré a pamätám si, že keď som maminke pomáhala s domácimi prácami, Jar bola vždy pri tom. Rovnako, keď som si potom zariadila vlastnú domácnosť a mala som malé deti, vždy som siahla po Jari ako užitočnom pomocníkovi. Aj dnes, keď trávim čas spoločne s rodinami mojich detí, stále má Jar v našej kuchyni svoje nezastupiteľné miesto. Chcela by som jej preto popriať, aby i naďalej spĺňala požiadavky českých a slovenských spotrebiteľov a uľahčovala im domáce práce.“

Halina ako správna spisovateľka, zložila pre Jar aj oslavnú báseň

Halina Pawlowská – Óda na JAR

Narodila jsem se, když zima ustoupila a dala prostor jaru
a to je asi důvod, proč věrně fandím Jaru.
Měla jsem vždycky ráda muže s modrýma očima a blond hárem,
pekla jsem jim kachny a štrúdl a oni pak z lásky ke mně pekáč myli Jarem.
Někdy jsem inspiraci hledala v elegantním baru, a když mě múza políbila,
tak proto, že tam sklenky taky myli v Jaru.
Šedesát let je věk akorát, aby člověk přesně věděl, co má a co nemá rád.
Já nemám ráda blbé kecy, obličeje v snobské křeči.
Nemám ráda, když má energie přijde v zmar.
Těší mě, když od veškeré špíny, pomůže mi Jar.
Taky mám někdy pocit, že z mých mladých nadějí zbyl jen otrhaný cár,
Co uklidní mě vždycky, když po ruce mám Jar.
I když mi už občas paměť vynechává a klouby bolí,
Protože zažila jsem už mnoho jar,
Co mi stále skvěle slouží? No to je Jar!
Nevím, komu patří díky, jestli vědě, Bohu, nevím komu poděkovat za ten skvělý dar,
Proto s vervou volám ó Rakono díky, díky, že na trhu je Jar.

Refrén:
Oddejme se lásce,
a nejenom v máji,
když myjeme v Jaru,
vše hnusné je v háji.

Jari želáme do ďalších rokov veľa veľa veľa spokojných spotrebiteľov a ďalšie vydarené inovácie, ktoré si konkurenčný trh s čistiacimi prostriedkami bude vyžadovať. Veľa šťastia JAR!

Pozri si naše ďalšie práce

NAŠE PRÁCE

SILNÁ A KRÁSNÁ – KDYŽ VLASY DODÁVAJÍ SÍLU

Media

DĚKUJI, MAMINKO!

Media

SKVĚLE NALOŽENÉ ČESKO

Media

NAJMENŠÍ HRDINOVIA NA SVETE

Media