PREMEŇME MALÚ POMOC NA VEĽKÚ RADOSŤ

Featured Image
Share on FacebookShare on LinkedIn

Prvé nepoužité farbičky, vlastná deka s obrázkovým vankúšom, spoločenská hra, kniha len tak pre radosť, či model srdca pre chlapčeka, ktorý sníva, že bude doktorom – to je len malý výber darčekov, ktoré terénni pracovníci Červeného kríža rozdali spolu s chýbajúcimi hygienickými potrebami v rodinách žijúcich na hranici chudoby. Detí túžiacich po pohodlí domova je na Slovensku stále veľa, preto Slovenský Červený kríž, P&G a Coop Jednota opäť spustili celonárodnú iniciatívu „S malou pomocou k veľkej radosti”. Kúpou vybraných produktov značiek P&G ako Pampers, Lenor, Ariel či Gillette, v ktoromkoľvek obchode Coop Jednota, zákazníci pomohli Červenému krížu zabezpečiť starostlivosť pre deti po celom Slovensku.

Podľa údajov Štatistického úradu z EU SILC 2016 bolo rizikom chudoby ohrozených 12,7 % obyvateľov Slovenska (približne 670 tisíc osôb). Domácnosti s nezaopatrenými deťmi boli na Slovensku celkovo viac vystavené riziku chudoby (17,2 %) ako domácnosti bez nezaopatrených detí (7,2 %) – takmer dvojnásobne. Medziročne miera chudoby vzrástla v domácnostiach s nezaopatrenými deťmi o 1,5 percentuálneho bodu.

Kampaň S malou pomocou k veľkej radosti chytila za srdce aj nastávajúcu maminu Dianu Hágerovú. „Aktuálne ako budúca mama si intenzívne uvedomujem dôležitosť skutočného a bezpečného domova pre každé jedno dieťa. Preto beriem veľmi pozitívne, že aj maličkosť, akou je nákup bežných výrobkov, môže prispieť k vytvoreniu pohodlia domova pre deti, ktoré to potrebujú. Som rada, že môžem byť súčasťou tejto iniciatívy a verím, že sa nás zapojí čo najviac,“ dodala Diana Hágerová.