POTREBUJETE RELAX? TU JE 6 SERIÁLOV O KOMUNIKÁCII A PR

Share on FacebookShare on LinkedIn

Veľa ľudí sa sledovaniu seriálov vyhýba, pretože seriál si vyžaduje čas a pozornosť (aj vy vždy zabudnete, čo bolo v predošlej časti?). Je teda vhodný skôr pre bežcov na dlhšie trate, s výdržou. Napriek zdanlivému „nepohodliu“ sa práve dobrý seriál môže stať vaším partnerom do prázdneho bytu. Ani sa nenazdáte a budete sa pri jeho sledovaní kúpať či čistiť si zuby. 

Kedysi sme možno naivne „verili“, že Carrie Bradshaw si písaním stĺpčeka zarobila na topánky od Manola a obvious product placement, ako jej Mac, sme na prvý pohľad nezaregistrovali. Časy sa menia a s nimi aj PR a komunikácia. Seriály pritom ponúkajú zaujímavú možnosť zmeniť pohľad nielen na témy, ale aj spoločenské problémy. Preto sa s vami chceme podeliť o list TOP 6 seriálov, ktoré na prvý pohľad nemajú s komunikačnou branžou nič spoločné, ale dokážu odovzdať viac než XY článkov. Ak ste správne prešibaný, môžete sa na ich úspechu zviesť 🙂

1. THE GOOD DOCTOR (Dobrý doktor)

Prostredie nemocnice, chirurgia, dej odohrávajúci sa v New Yorku – sounds familiar? Na prvý pohľad pôsobí The Good Doctor ako ďalší doktorský seriál, kopírka Gray´s Anatomy, The Night Shift, či Scrubs. Ok Scrubs je výnimka, keďže zaútočili špecifickým humorom, á la House of God. Napriek pretlaku seriálov z doktorského prostredia je The Good Doctor must see. Hlavný hrdina chirurg  Shaun Murphy (Freddie Higmore) je autista, ktorý sa po nástupe do elitnej nemocnice v San José vyrovnáva s predsudkami, podceňovaním a šikanou.

Ak vám v tomto momente automaticky naskočila predstava americkej limonády, kde chudáka autistu trápia, a on je pritom celkom super týpek, tak sa mýlite. David Shore sa  prostredníctvom seriálu nebojí ukázať, ako ťažko sa s autistom spolupracuje. Nevyhýba sa Shaunovým zlým dňom, zrúteniam a neschopnosti plnohodnotne sa zaradiť medzi kolegov. Posolstvom seriálu nie je čiernobiele vnímanie problému, ani neukazuje, kto je dobrý a kto zlý. Skôr túžba poukázať na absenciu tolerancie a chuti si porozumieť.

2. HOUSE OF CARDS (Dom z kariet)

Kto ho ešte nepozná? Americký politický triler s Kevinom Spaceym v hlavnej úlohe (už bohužiaľ bez neho). House of cards je tak trochu „macbethovská dráma“ o kongresmanovi, ktorý plánuje pomstiť sa každému, kto ho kedy zradil. Nie je na to sám, ale po boku mu stojí jeho žena. S tou ho spája skôr rozum a rovnaké povahové vlastnosti, než vášeň.

3. SCANDAL (Škandál)

V tomto seriáli z prostredia najvyššej politiky je určenie lídra mimoriadne náročné. Na prvý pohľad je to Olivia Pope, ktorá je konzultantkou a bývalou tlačovou tajomníčkou prezidenta. Má za sebou tím ľudí z rôznych oblastí. Jej práca nie je len o PR, ale poskytuje krízový full servis spojený s vyšetrovaním. Scandal je tak trochu mišmašom všetkého od politického trileru až po romantický seriál o nevere. Zaujímavý je pohľadom, ktorý má dve úrovne. Prvou je explicitné manipulovanie médií a cenzúra, druhou je obsah médií, ktorý priamo podlieha vkusu diváka.

4. SUITS  (Obleky)

Luxusné prostredie právnej firmy a drzý Harvey Specter, ktorý nezaváha najať fakeového absolventa Harvardu – právnika Mikea Rossa. Vďaka mentoringu, ktorý sa geniálnemu podvodníkovi dostáva, sa veľmi rýchlo oboznámite s budovaním selfbrandu. Základom je nezapadnúť do temných vôd korporátu, ale hrať s tými najvyššími. Ideálom komunikácie, studnicou riešení a mediátorom je Harveyho asistentka Donna.

5. MOZART IN THE JUNGLE

Seriál, ktorému sa podarilo zviditeľniť nepredstaviteľné – život symfonického orchestra a hudobníkov. V tomto seriáli nie sú úzkoprsými suchármi vo frakoch, ale ľuďmi holdujúcimi alkoholu, drogám (aj ich predaju) a neodmietnu ani párty. Seriál, za ktorým autorsky stojí (okrem iných) aj Roman Coppola, je založený na knihe o New York Philharmony a dirigentskej špičke Gustavovi Dudamelovi. Toho v seriáli stvárňuje Gael Garcia Bernal.


Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že téma nemá s PR a komunikáciou nič spoločné, ale opak je pravdou. Práve tu si môžete pod záštitou humoru vychutnať všetky frustrácie prameniace zo stretu sveta umenia a nekompromisného marketingu. Nie všetko, čo sa dobre predáva, je umenie a kvalitná práca s tým má často pramálo spoločné. Mozart in the jungle je sondou do sveta klasickej hudby s jeho podivnosťami, povinnosťami, nikdy nekončiacim stresom a honbou za peniazmi. Rozdiel medzi realitou spočíva v tom, že na seriáli sa výborne nasmejete. V realite už menej :).

6. FLESH AND BONE (Mäso a kosť)

„Byť tak milovaná, až sa stanem skutočnou“ – Mäso a kosť sa odohráva v prostredí špičkového baletného súboru. Ukazuje zákutia marketingu bez humoru. Pohľad na získavanie peňazí od donorov za pomoci kupčenia s tanečnicami, ktoré umelecký vedúci súboru predáva ako mäso. Flesh and Bone je panoptikom sveta intríg, závisti, odriekania, drog a vzťahov založených na princípe dáš – dostaneš.

Ústrednou postavou je Claire trpiaca psychickými problémami, ktorých pôvod sa ukáže až v závere, čiže no spoiler allert. Na jej príklade zisťujeme, ako finančne podhodnotená je tanečná profesia, pretože podpísaná zmluva je na prvom mieste a na tom, čo tancujete nezáleží. Seriál zároveň mapuje finančné problémy, ktoré priamo súvisia s prevádzkou súboru a sumy sú astronomické.

Dúfame, že vás náš list TOP seriálov inšpiroval a vyberiete si z neho aspoň jeden. Vidíme sa v PR vodách. 🙂