BABABUCITY: PO ANGLICKY ZO SLOVENSKA DO SVETA

BABABUCITY: PO ANGLICKY ZO SLOVENSKA DO SVETA
Share on FacebookShare on LinkedIn

CLIENT: BABABUCITY

„Spolupráca s agentúrou Neopublic bola pre nás veľkým prínosom. Úspešne sa nám podarilo odprezentovať našu aplikáciu BababuCity verejnosti, čo bolo hlavným cieľom kampane. Profesionálny prístup ich tímu sa ukázal nielen v príprave a konzultáciách, ale aj vo vedení samotnej tlačovej konferencie a komunikácii s médiami.“ Jozef Vlčko, zakľadateľ Bababucity

Situácia: Bababucity je aplikácia pre mobily a tablety určená každému, kto sa chce naučiť hovoriť po anglicky. Je to úplne nový produkt zo slovenskej dielne, ktorý za hranicami nemá páru. Cez aplikáciu sa nememorujete slovíčka, ale prechádzate príbehy postavené na reálnych scenároch, zároveň komunikujete v pohodlí domova s ľuďmi celého sveta.

Výzva: Predstaviť úplne novú slovenskú aplikáciu médiám aj verejnosti. Odprezentovať jej jedinečnosť a motivovať ľudí k jej stiahnutiu. Bababucity tlacovkaPR launch nebol podporený žiadnymi inými marketingovými aktivitami (napr. inzerciou…).

Komunikačné príležitosti:

• Slovenský príbeh – Bababucity je slovenská aplikácia, ktorú vymysleli a vyvíjali mladí Slováci. Nejde však o žiaden start-up zbúchaný na kolene v garáži. Za aplikáciou stáli mesiace výskumu na školách či vo vývojárni.
• Aplikácia je jediná svojho druhu na svete – neexistuje aplikácia na učenie angličtiny, prostredníctvom ktorej môžete z vlastného kresla či v autobuse rozprávať po anglicky a pritom si zachovať anonymitu.
• Cenová efektivita – platenie si individuálnych hodín s lektorom angličtiny nie je rozhodne lacný špás. Bababucity nechce ani nemá byť jeho náhradou, je však efektívnym doplnkom prípadne alternatívou pre tých, ktorý si súkromného lektora dovoliť nemôžu.

Komunikačné hrozby:

• Neznámy brand – nová aplikácia neznámych Slovákov nemusí pôsobiť overene, ľudia potrebujú získať skúsenosť → Zdôrazňovali sme výskum, ktorý za aplikáciou stál
• Vyššia cena – Medzi aplikáciami je cena 9.99 € pomerne vysoká → Vysvetľujeme rozdiely, medzi bežnými aplikáciami a Bababucity, je to niečo úplne iné
• Aplikácia nikdy nenahradí človeka → A ani to nie je jej úlohou. Je však výborným doplnkom na zlepšovanie vašej angličtiny kedykoľvek počas dňa, keď máte po ruke mobil alebo tablet.

Key messages:
– Aplikácia je jediná svojho druhu na svete
– Úspešný slovenský produkt
– Za výsledkom stojí dlhý výskum
– Komunikujete cez scenáre z reálneho života
– Rozprávate sa so systémom alebo reálnym človekom
– Ostávate v anonymite, búra sa ostych
– Aplikáciu máte celý deň po ruke
– Cenová dostupnosť
– Doplnok ku klasickým konverzačným hodinám

Launch: #1 zaujať média

Tlačová konferencia: Ide o produkt, reálne o službu, o ktorej sa dá veľa pekne rozprávať. Kým ju však nevyskúšate, nemôžete si ju zamilovať. Preto sme sa rozhodli urobiť v rámci launchu tlačovú konferenciu. Šli sme tak na tenký ľad, keďže novinári brand nepoznali, nevedeli čo ich čaká. Vopred sme však komunikovali všetky key messages z rôznych pohľadov. Každému podľa chuti: Jeden z kľúčových momentov bolo pozrieť sa na produkt z pohľadu každého média zvlášť. IT média zaujíma „pozadie“ aplikácie, ktoré nič nehovorí lifestylu, spravodajci chcú vedieť, či sa aplikácia dostane do škôl, ekonomickí novinári pozerajú na zakladateľa a čísla okolo neho. Pre každého sme pripravili materiály, ktoré potreboval.

Launch: #2 tlačová konferencia

Kde spraviť úspešnú tlačovku? Luxusné reštaurácie stoja peniaze, ktoré začínajúci projekt nemá a pritom na konci dňa stoja za veľké nič. Úvodnú tlačovú konferenciu sme spravili jednoducho…v škole. Vrátili sme sa na gymnáziu Jura Hronca, alma mater zakladateľa a zároveň jednu zo škôl, kde sa aplikácia testovala. Neutrálna pôda: Práve tú sme získali launchom v jednoduchej učebni na strednej škole. Vystúpila riaditeľka školy s medzinárodnými programami, predstavovala tak nezávislú autoritu, ktorú sme potrebovali. Názor z praxe od mladej usmiatej angličtinárky k tomu nemôže byť na zahodenie. Skúsenosť je najviac: Bababucity teamNovinári si mohli na tlačovke produkt sami vyskúšať, porozprávať sa so zakladateľom aj native speakerom, ktorý svoj hlas aplikácii zapožičal. Jednoducho, Bababucity nepozná „Nie“, ktoré by mohlo byť odpoveďou pre novinára.

Launch: #3 follow-up

Poskytnite možnosti: Ako to už býva, nie všetci novinári mohli na predstavenie aplikácie prísť. Každý však mohol získať QR kód, aby si aplikáciou sám vyskúšal. Každý dostal informácie, fotky, materiály, na ktoré sa pýtal aj po oficiálnom uvedení.

Výsledky:

Média na tlačovke: Na predstavenie aplikácie sa prišli pozrieť IT magazíny (Quark, žive.sk, touchit.sk…), spravodajské média (Pravda, TA3, TASR, SME, Denník N…), online média (topky.sk, parameter.sk…) aj najväčšie bulvárno-spravodajské tabloidy (Nový Čas, Plus 1 deň). Okrem médií, ktoré si prišli aplikáciu osobne vyskúšať zaujala téma aj lifestylové magazíny a napísali o nej aj Brejk, Harmónia či Nový Čas pre ženy, tiež startitup.sk a správa o novinke na slovenskom trhu bežala aj na Fun Rádiu. Spolu sa tak zmienka o novej slovenskej aplikácií Bababucity spolu s jej zakladateľom Jozefom Vlčkom objavila vo vyše 30 relevantných médiách a vygenerovala tak viac než 3 milióny impresií.