AKO SA VYHNÚŤ ROAMINGOVÉMU ŠOKU

AKO SA VYHNÚŤ ROAMINGOVÉMU ŠOKU
Share on FacebookShare on LinkedIn

CLIENT: ORANGE

Zhrnutie
Začiatkom leta vstúpila do platnosti Nová regulácia roamingu v Európskej únii. Téma bola zo strany odbornej aj laickej verejnosti prezentovaná príliš zjednodušene. Nedostatočne sa zdôrazňovalo, že platí len v EÚ, zmeny sa netýkajú obľúbených turistických destinácií ako Turecko či Egypt. Hrozilo, že sa ľudia z dovolenky vrátia s vyššími účtami ako v minulosti a zažijú roamingový šok. Preto Orange prebral na seba zodpovednosť a priniesol kampaň, ktorá namiesto propagovania nových balíčkoch a zliav, zákazníkom transparentne vysvetlila, ako sa po novej regulácií správať s mobilom v zahraničí.

Výzva a cieľ
Zmeny v oblasti roamingu boli jednou z hlavných celospoločenských tém, a to v období, kedy naplno štartovala letná sezóna a väčšina rodín cestovala za hranice do dovolenkových destinácií. Nová regulácia ponúkala jasný benefit – úsporu pri komunikácii v zahraničí. Orange ako starostlivý operátor však cítil potrebu podrobnejšie edukovať zákazníkov, širšiu verejnosť aj novinársku obec o využívaní roamingu. Naším cieľom bolo zabrániť tomu, aby ľudia podľahli všeobecnej eufórii v domnení, že komunikácia v zahraničí je zadarmo a domov si priniesli nemilé prekvapenie.

Stratégia a plán
Našimi hlavným spojencami boli novinári. Pre špecialistov z odborných médií a redaktorov celonárodných denníkov sme pripravili neformálne raňajky, kde sme sa téme do detailov venovali a poprosili sme novinárov o pomoc pri presnom informovaní verejnosti. Využili sme dovolenkové obdobie a v obľúbených lifestylových tituloch sme cez aranžované materiály prinášali rady a tipy, ako sa vyhnúť roamingovému šoku. Do komunikácie sme zapojili aj cestovateľské blogy a influencerov. Orange na svojom webe zriadil špecializovanú podstránku www.orange.sk/cestujeme, kde komunikácia ďalej pokračovala.

Realizácia
Nová regulácia roamingu je super a prináša samé výhody. Najmä zo začiatku bola téma prezentovaná príliš zjednodušene. Verejnosť bola – v niektorých prípadoch aj zo strany samotných médií – mylne informovaná, že roaming sa ruší, nedostatočne sa zdôrazňovalo, že platí len v EÚ, pričom zmeny sa netýkajú obľúbených turistických destinácií ako Turecko či Egypt alebo takého Vatikánu, pri ktorom si len veľmi ťažko uvedomíte, že už nie ste v EÚ. Alebo, že ľudia so starším typom paušálu či kreditom môžu na komunikáciu v zahraničí ľahko doplatiť. Preto sme do najčitanejších dovolenkových magazínov pripravili čitateľsky zaujímavý a hodnotný obsah na aktuálnu tému cestovania: Na čo nezabudnúť pred odchodom na dovolenku, 5 vecí, ktoré treba urobiť pri cestovaní do zahraničia, Nové pravidlá, čo treba vedieť ešte pred dovolenkou, Čo robiť aby ste si z dovolenky nepriniesli neželaný suvenír? Roaming nie je zadarmo – ako sa vyhnúť nepríjemným prekvapeniam? Týmto spôsobom sme ľuďom jednoducho vysvetlili neľahkú problematiku a priniesli praktické rady ako sa v roamingu správať tak, aby sa komunikácie zo zahraničia nebáli, ale zároveň aby po návrate z dovolenky nezažili „roaminogvý šok“ spôsobený nečakane vysokou faktúrou.

Výsledky
Rýchlo kampaňou sme zabránili roamingovému šoku a ušetrili nedostatočne informovaným zákazníkom tisícky eur. Svedčia o tom stovky ďakovných telefonátov zákazníkov na infolinku Orangeu. Kampaňou sme oslovili viac ako 3,2 milióna ľudí. Počas letných prázdnin sa nám podarilo do médií umiestniť viac ako 50 rôznych praktických tipov a rád, ako sa vyhnúť roaminngovému šoku. A v neposlednom rade Orange pomohol všetkým cestujúcim, ktorí si mohli naplno užívať lacnejšie roamingové volania.