NEO DIGITAL

Prácu v online prostredí má naša agentúra Neopublic Porter Novelli vo svojom DNA. Už v roku 2006 sme začali firmám radiť, ako komunikovať online. Zakladali sme prvé blogy a mikrostránky. Počas viac ako 8 rokov sme sformulovali tieto tri pravidla, ktorými sa snažíme riadiť pri poskytovaní poradenstva nádnárodným firmám, neziskovým organizáciám alebo start-upom. Myslíme si, že toto je úloha PR v digitálnej ére:

1. Vytvárame prirodzenú komunitu ľudí a riadime reputáciu firmy v online prostredí.

2. Aktívne zapájame zákazníkov do dialógu a podporujeme autentickú firmu.

3. Vďaka aplikáciám MENÍME FANÚŠIKOV na potenciálnych zákazníkov.

Portfólio digitálnych služieb Neopublic siaha od návrhu stratégie pre online prostredie až po komunitný manažment v sociálnych sieťach. Veľmi intenzívne vnímame rozvoj nových technológií, ktoré pomáhajú šíriť informácie. Boli sme jedni z prvých, ktorí využívali blogy, riadili komunikáciu na profiloch na facebooku a dokonca nastavovali online zákaznícky servis.

V súčasnosti má náš prístup k digitálnym službám všetkých 7P:

  • Plánovanie – pomáhame definovať stratégie pre prípravu obsahu, na základe analýz publika a cieľových skupín.
  • Platformy – identifikujeme primárne a sekundárne distribučné platformy pre klientov obsah.
  • Produkcia – pomôžeme s produkciou online obsahu, či už ide o denno-dennú aktualizáciu alebo dlhodobý prémiový projekt.
  • Publikovanie – zvolíme vhodný publikačný nástroj a prispôsobíme ho potrebám. Rozsah prác zahŕňa základnú konfiguráciu a neskôr aj prípadné kódovanie.
  • Promotion – aktivujeme stratégie pre získanú a platenú publicitu. Vieme, ktoré parametre musí obsah mať, aby sa šíril a vieme, kedy je potrebné ho podporiť platenou inzerciou.
  • Participácia – pomáhame s pochopením toho, ako trh reaguje na zverejnený obsah. Nastavujeme monitoringové systémy a generujeme pravidelné reporty s odporúčaniami (Early Warning System).
  • Performance – meriame a vyhodnocujeme, ktorý typ obsahu funguje najlepšie a podľa neho upravujeme ten ďalší.

V prípade, že má klient záujem dozvedieť sa o princípoch digitálneho PR viac, poskytujeme súbor workshopov, na ktorých majú záujemcovia možnosť dozvedieť sa viac o tom ako funguje vyhľadávanie na internete, ako plánovať krízovú komunikáciu online, ako riadiť komunitu v sociálnych sieťach a ako pristupovať k vizuálnemu obsahu online. Klienti Neopublic majú k dispozícii aj pravidelný prísun informácií o nových digitálnych platformách, ktoré vznikajú vo svete a môžu tiež dostávať týždenný report PN Connect o zmenách v online prostredí.

Pozrite sa, ako sa vyvíjala naša expertíza v oblasti digitálneho PR:

2006 – Ako prví sme začali firmám ponúkať poradenstvo v oblasti blogov a diskusií.

2007 – Začali sme pracovať s mikrostránkami. Vďaka internetu  sme vypredali telefón LG Viewty zo skladov.

2008 – Riadili sme rebranding spoločnosti Slovak Telekom v online priestore.

2009 – Pre Martinus.sk  sme napísali knihu Slovensko píše román. Online.

2010 – Stavebnej firme Xella sme poradili, že domkári si svoje rozhodnutia potvrdzujú na internete.

2011 – Začali sme pre Tatra banku monitorovať názory klientov na sociálnych médiách.

2012 – Ako prví sme uviedli online poradňu na Facebooku pre zákazníkov Slovak Telekomu.

2013 – Začali  sme meniť fanúšikov na zákazníkov. Získavať kontakty a využívať Facebook na predaj.

2014 – Dostali sme  viac ako 200 fanúšíkov z Facebooku do pobočiek Prvej penzijnej, aby si založili svoje investičné účty.