AKO POKORIŤ HOME OFFICE? 3 UŽITOČNÉ RADY AKO NA TO.

Share on FacebookShare on LinkedIn

Každý z nás ho miluje. Už menej ľudí ho dokáže stráviť naozaj produktívne. Jeho revírom je byt, jeho tempo je šialené… Home office. Čo vám pomôže ho s prehľadom zvládnuť?

Čas strávený v priestoroch obytných beží 5x rýchlejšie ako ten, ktorý trávime v priestore pracovnom – to je fakt! Je to spôsobené najmä tým, že v domácom prostredí je viac rozptyľujúcich elementov ako chladnička, televízor a samozrejme notebook. Facebook a Instagram nám dokážu zožrať hodiny a pracovný výsledok nikde.

NO.1  – POLOHA

Dôležité je zaujať tú správnu pracovnú polohu. Pohodlnú tak, aby ste v nej vydržali dlhý čas, ale nie až tak, aby vás lámalo na šlofíka. Radí vám to človek, ktorý napísal 90 % svojej práce z postele ležiac na bruchu. Áno, vrátane oboch diplomoviek, drobností na blog, ale aj vedeckých článkov, ktorých tvorba trvala hodiny.

NO.2 –  MUST HAVE APPKY

Pre copywriterov je veľmi dôležité dávať si krátke pauzy. Ako však ustriehnuť, aby tie pauzy netrvali celý pracovný čas? Môžu vám pomôcť aplikácie, ktoré vás dokážu „strážiť“ za vás.

Brain Focus (Android)

Táto aplikácia vám rozdeľuje prácu na 25 min. intervaly s 5 min. prestávkami. Znie to jednoducho, ale skutočne vám pomôže vyvarovať sa návalovej práci, ktorá trvá niekoľko hodín a dokáže extrémne vyčerpať. Treba vyskúšať, pretože asi nemusí fungovať na každého.

Todoist (Android)

Aplikácia je pre ľudí s pamäťou zlatej rybky na nezaplatenie. Viete si do nej poznačiť čokoľvek, čo potrebujete spraviť. Každú splnenú úlohu si odčiarknete a tak získate pocit zadosťučinenia a prehľad o tom, čo a koľko robíte. Počet úloh je ľubovoľný a dajú sa priebežne aktualizovať aj z iného zariadenia – za mňa must have.

iA Writer (Apple)

Aplikácia, ktorá vytrie zrak celému wordu. Je jednoduchá a slúži len na písanie bez miliardy tlačidiel a nastavovania. Je pre Windows, Max, Android aj iPhone. Nevyrušuje nastaveniami písma a má aj výhodu pre klasikov – písmo á la písací stroj. Krásny minimalizmus, milujem ju.

NO.3 – JEDLO

Niekto zvláda vstať skôr, najesť sa v pokoji a vyhýbať sa konzumácii potravy pri notebooku, či TV. Nie každému ale tento postup vyhovuje. Ak nepatríte k tým, ktorí uprednostňujú ľahké jedlo snackovitej podoby, snažte sa neprejesť. Ťažké jedlo vás spomalí a bude sa vám chcieť spať. Po zobudení môžete len plakať nad stratou 4 hodín a e-mailovou kolónou. Na druhej strane, hladnému sa zle rozmýšľa a odporúčam pravidelne piť aj jesť – zásobovať bunky energiou. Jedzte ľahko a zdravo, tu je pár tipov na super zdravé snacky, ktoré ešte vyšpičkujú vašu produktivitu.